tisdag 21 juni 2011

Utställningsträning =)

jepp jepp, Nu har jag till och med bett Sophia att anmäla oss =)
den 27:e Augusti är det premiär för utställning =)
Klart ja är lite nervös men vafasen,,de kan inte gå mer än åt helvete,,,å de e väl som att rida antar ja,,,ramlar man av hästen så är det ju bara upp igen så fort som möjligt!
(ska tillägga att ja e lite av en katastroftänkare i min natur,,tänker mig gärna det värsta så vet ja att det bara kan blir bättre ,,annars vart man iaf förberedd på de dåliga,,hehe)
Men har ju gott om tid att öva och världens grymmaste tjejjer som backar upp och hjälper oss(hade nog inte vågat utan er Sophia & Paula hihi)
och det kan faktiskt gå okej redan på första utställningen  =)

Igår och idag har vi övat på att springa i ring, och det känns som det faktiskt sitter okej nu,
Idag förstår han "stå" mycket bättre och jag fick honom att ställa sig snyggt flera ggr,,UTAN att jag behövdde ställa om benen på honom! *stolt* men han vill gärna börja gå direkt efter jag berömt honom  ...men men,,en sak i taget,,stå först så det sätter sig =)

Hur som helst tog jag med kameran ut för att knäppa lite fina bilder på prinsen,,men som till synes tillslut tröttnade alldelles på mig till slut...och fick syn på...
Fina fina prinsen!
Bozz!
Oj sååå fint han kan!...
Smaaaajl Bubbin!
stod sååå fint MEN så såg han en...
..KATT GIVETVIS!..

som inte alls va intresserad av att leka med Bozz..

å Bozz tröttnade tillslut att vänta =)

Det här var allt från oss idag!
Kramar från oss! <3

3 kommentarer:

  1. Han är ju så duktig :) Testa att berömma lite lågmält och lugnt, kanske bara smeka honom lite på bröstet och säga "Braaaa" sakta. Funkar på DD :)
    Vi hjälper dig gärna vetdu!! :D
    Kramar
    Paula

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Fin vovve ni skaffat er :)

    SvaraRadera