lördag 18 juni 2011

Utställningsträning, gött häng och Grillat!

Idag började jag och Bozz dagen med att smyga upp ganska så tidigt för att ge oss iväg på en morgonrunda =)
solen sken och vart riktigt skönt.
Precis när ja kommit ut på vägen ser ja en tjejj med en Golden bakom mig,,Bozz som inte alls hade bråttom utan hade massa att nosa på såhär på morgonkvisten blev snart varse om vovven bakom oss,
Ägaren frågade om det var en tik eller hane och sa i samma sekund att hennes golden var i höglöpet, oj då sa ja,,
jooo så dom får väl ta och hällsa en annan dag tyckte hon och "körde om oss" hon vände sig om och sa,,,det är okej att vi går först va? vi går ju i så rask takt.
jag vet inte ens om ja svara utan mumlade nog bara och tjejjen svischade iväg,
jag tänkte efter och vart nästan förbannad,,,de e fan inte okej haha!
Bozz hade redan vid detta laget känt hur gott hon luktade *suck*
jaja,,vi väntade på stället en stund och började gå så smått då vi inte såg dom längre, det gick okej men med tanke på att ja inte druckit mitt morgonkaffe än, så hade de varit skönast att va först ;)

När vi kom upp till trollstigen så övade vi lite "hit" inkallning,,och rätt som de va så fick ja en idé och klev snabbt in två steg in i skogen och satte mig bakom en buske, jag såg Bozz hela tiden och det tog inte många sekunder innan han tittade bakom sig och undrade vart fasen jag tagit väget,,,han sprang en liten bit emot mig och tog också två steg in skogen och nosade...
han sprang ut på stigen igen och halvvägs till mig sen gjorde han samma sak igen,,två skutt in i skogen,,nu tänkte jag att han borde ju se mig nu, och jag satte en harkling i halsen och han kom närmare, när han väl såg mig blev han överlycklig! hihihi! så vi tjoade och gosade å kramades en stund sedan gick vi hemåt igen =)


Vid tre kom Sophia och Roger (får passa på att gratulera Blade till 2:a platsen i Dk idag, nästa gång tar ni ettan =) och straxs därefter kom Paula med sötingen DD.
Vi körde lite utställningsträning, jag som inte har en suck om hur man skulle göra egentligen, fick nog lite kläm på det idag =) tack vare duktiga & okomplicerade "lärare" & =) Bozz var hur duktig som helst,,han fattar ju fort! Lille Prinsen! 27 Augusti är det dagsför premiär  =) *fniss*

Efter träningen vart vi ju hungriga så de passade perfekt med grillat och pastasallad =)Jonas, Nadja & oscar gjorde oss sällskap med =)
Lagom till maten kom Lindis & Indra och tjenixade, Indra som tävlar i viltspårspokalen i helgen, Vi grattar henne till trean idag men hoppas på en etta placering imorgon!

Idag skrev vi även fodervärdsavtalet osv,,så från och med idag är han officiellt våran foderhund!
JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE!
Den goda , fina underbara prinsen! är så glad att han fick komma till oss! tack än en gång Sophia & Roger!

Imorgon blir det förhoppningsvis lite äventyr, då ska vi ev på "studiebesök" på kviberg och Wp =)

Vill tacka alla inblandade för en underbar dag!
ser fram emot många fler  sånna här roliga och nyttiga träffar!

Bjuder här på kort från idag som grymme forografen Paula tagit!




3 kommentarer:

  1. Tack själva för en jätte trevlig dag! :) Och TACK för att ni vill vara Bozz fodervärdar, vi kunde knappast ha hittat bättre och mer kärleksfulla människor än er! <3
    Vi ses säkert igen innan utställningen i ljungskile, och i den takten han lär sig så kommer ni sopa banan för alla andra! ;)
    Massa kramar från alla oss i strömstad!

    SvaraRadera
  2. Tack för en härlig dag! Jättetrevligt att ses och BoZz är ju så duktig att ni kommer klara det här galant!
    Vi kör fler träningar innan augusti så du kan känna dig lite lugnare innan :)
    Tur att det blev foderavtal till sist ;) ;) ;) *hahaha*
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. ja,,ja klarade visst testet ;P

    massa kram!

    SvaraRadera