torsdag 12 juli 2012

Rallylydnad och snyggingar!

Igår tog jag, Jovanna & Bozz och åkte till Stenungsund för en liten rallylydnads stund.
Jovanna fick vara med Lissiy och Jag och Lindiz tog med oss Bozz och åkte till en gammal fotbollsplan i närheten.

Bozz som redan fattat vart vi egentligen var (hos brossan & Indra) var helt spattig å drog iväg å skuttade å hoppade å såg allmänt lycklig ut medans Lindiz förberedde koner & skyltar och jag tänkte i mitt stilla sinne att detta kommer ju ALDRIG gå vägen!

Men vi satte igång,,,och ju fler skyltar och moment vi gick igenom, ju mer såg jag en glädje och lust i lillprinsen, svansen gick och fokus och kontakt gick hand i hand, nu var han inte spattig längre, HAN VAR SJÄLA GLAD! detta verkar verkligen vara något för lillpojken!
Så det enda problemet han egentligen har, är att han gärna vill sätta sig på min vänstra sida,,och inte framför mig.
Sen de andra problemen står jag för,,,,att ja ska förstå skyltarna och INTE hålla kopplet sträckt!

Weiiiooooow! kan gå hur som helst på rally Km men detta är något vi ska utveckla jag och Bozzen =)
har bara lite att pyssla med först men när bebis kommit och allt har lagt sig med flytt osv så ska vi allt köra igång! Tack Lindiz för du sparkar igång oss!

men tills nästa helg,,blir det träning några minuter om dagen iaf så vi inte står heeelt handfallna =)


Igår hade Paula (våran otroligt duktiga vän på hund och fota) äran att träffa Eddie & Bozz Bror Nixon & hans matte!
Lyckligtvis hade paula kameran med sig och här har vi en bild på Snygga killen!

& nu lyser solen! dags å ge sig ut å ta några skyltar kanske :P ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar