måndag 28 november 2011

My Dog 2012

japp japp! Nu vart lillekillen anmäld till My Dog,,,åååh så spännande! detta blir hans tredje nationella å jag vågar knappt hoppas på lika fina resultat som på de två tidigare!

På lördag drar vi till Dingle och börjar värma upp litegrann på en inoff iaf, där ska vi träffa Bozz c/o Ägare Kennel Red Icon´s (sophia och roger) och några valpar från deras A-kull hoppas jag =) Ska bli riktigt ROOOOLIGT!

Har små funderingar vad vi ska hitta på med Bozz hör framigenom,,,jag vet att när vi skaffade Bozz så tänkte jag för migsjälv att vi försöker "prova på" så mycket vi kan å utgår ifrån vad han gillar,,,,
MEN,,han har gillat ALLT!

SÅ planen nu är väl att ta de lite vackert med viltspårandet (köra lite för att underhålla naturligtvis,,sen får vi champions jaga HP då hihi)
Vi ska fortsätta ställa honom men nu är det ju lågsäsong på den fronten men siktar på nästa stora happening,, My Dog 2012.
Något annat som jag klurat på det sista (med inspiration från Lindis <3 ) är Lydnad...jag har ingen bra koll alls men fattar ju såpass mycket att de krävs enorm kontakt mellan hund & förare och när man väl fått ordning på det så är det nog skitsköjj!
DW är också en aktivitet som vi ska börja med,,men väntar på att killen ska växa färdigt så vi kan sy upp ett sele till honom =)

men nu är det tråkig årstid,,,,kallt,, blåsigt och regnigt,,,väntar på snön och tomten,,,sen till våren kickar vi igång!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också till My Dog :) Jag håller tummarna för er :D

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg och snygg kille du har!
    Jag tycker du ska prova på Rallylydnad. Det är super skoj och man får fin kontakt med hunden som man sedan kan utveckla till ren tävlingslydnad.

    Lycka till!
    Carola

    SvaraRadera